torsdag 23 augusti 2012
Torsdag eftermiddag.
Ända sedan vi flyttade till Slomarp har vi haft stora problem med vår telefoni. Jag har inte velat skriva om det innan, eftersom jag kände på mig att det skulle bli på tok för mycket negativt gnäll här på bloggen. Men nu har problemet fortgått i ca ett år och inget har gjorts alls för att hjälpa oss. Det hela började med att teckningen på våra mobilen började "vandra", man kunde stå kvar på samma ställe och ena stunden ha full täckning och i nästa sekund ingen service. Vi fick förklarat för oss att det var ett störningsfel, vi skulle höra av oss igen så fort det blev bättre så skulle vi få kompensation för tiden vi inte kunnat använda våra telefoner som sig bör. Men det blev aldrig bättre så vi fick kontakta dem igen. Då förstod de inte vad vi pratade om eftersom det aldrig funnits någon störning i vårt område. Men vi fick gärna köpa en egen mast att ha i trädgården för ca4000kr för att hjälpa täckningen på traven. Självklart vägrade vi gå med på detta. Det var i den vevan vi fann deras egen Facebooksida. Vi fick se att vi långt ifrån var ensamma om att ha grova problem med lurendrejeri, ignorans, mutning m.m. Då vi påpekade att täckningen bara blev sämre och att vi nu längre varken kunde skicka iväg ett sms eller använda telefonen till att ringa med menade de på att det var handhavandefel. Det var alltså vårt eget fel att våra telefoner inte fungerade. Det var ju bara det att alla våra bekanta med Telia hade precis samma problem. Det senaste budet från Telia är nu åter igen att de undersöker ett störningsfel, ett fel som de redan bekräftat inte existerar. Försöker de vinna tid, eller vill bara slippa höra kundernas klagomål för en stund?
Ett så dåligt bemötande som vi fått med detta skräpföretag har jag aldrig sett maken till. Ingen kan längre kontakta oss via telefon och vi kan aldrig kontakta någon annan, undantaget är sms som kommer i klumpar men ofta flera timmar efter att de är skickade. Det känns otryggt och isolerat. Så för att lösa våra problem för stunden får vi gå tillbaka i utvecklingen och har köpt kontantkort hos 3, så våra Iphones får vi lägga åt sidan för varsin gammal telefon som kan ta simkort. Så inom kort kommer vi båda att ha tillfälliga nummer på obestämd tid. Men ni kommer att kunna nå oss igen.
Jag hoppas att detta oansvariga företag har värdigheten att ge oss kompensation för en tjänst vi betalar dyra pengar för men inte kan använda. Vilket annat företag skulle inte?
Det är som att köpa en ny fin bil, men motorn fungerar bara ibland. Så vill man vara säker på att kunna åka någon stans måste man ha en gammal begagnad bil också. Så trist att behöva gå bakåt i utvecklingen för att kunna använda sin telefon till att ringa.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar