tisdag 26 februari 2013




Tog faktiskt sovmorgon i morse, sover så himla bra när jag har tränat på kvällen. Tobias skulle till gymmet så jag tog skjuts med honom till kontoret där jag skulle skriva lite papper. Sen gick jag och Astrid därifrån och hem, fåglarna kvittrade och solen sken. Jag fick för första gången vårkänslor trots -6 grader. När jag kom hem tände jag en brasa och åt turkisk yoghurt med varma bär, nötter och kokosflingor till lunch. 




Dagens mumsiga middag blev kasslergratäng med bl.a. crème fraiche, soltorkade tomater, vitlök, basilika och mozzarella. Gjorde också matlådor till i morgon, panerade zucchini i fiberhusk, ägg och parmesan. Till stekte jag lammfärsbiffar med fetaost, svarta oliver och lite annat gott.  


Har gjort en rawfood-chokladpudding som jag ska unna mig ikväll när jag kommer hem från mitt pass med Body Pump. Den är så smidig att göra och är den perfekta återhämtningen efter träningen. Ställ en förpackning med kokosgrädde i kylen ett dygn, ta sedan ur det som stelnat, blanda i kakao, lite vaniljpulver och steviaströ. Vispa med elvisp tills det blivit fluffigt.

1 kommentar:

  1. Ihra och jag åkte till Link på fm och det var så vackert med rimfrosten så jag höll på att köra i diket. I kväll har jag jobbat och fick då se en helt underbar solnedgång och inte nog med det sen fick jag även se en helt magisk måne. Vilken härlig dag det har varit.

    SvaraRadera